Αναδημοσίευση από www.insuranceworld.gr

Κρίσιμα ζητήματα γύρω από τις προοπτικές της ασφαλιστικής αγοράς, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που συναντά κανείς εν μέσω της πανδημίας αλλά και στο απώτερο μέλλον ανέδειξε ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ, κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής κατά το χθεσινό IWLive.

Μεταξύ άλλων, περιέγραψε τις πρώτες αντιδράσεις, την προσαρμογή και τις ενέργειες που έλαβαν χώρα στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ελέω του COVID -19, αναδεικνύοντας παράλληλα την αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης και της προσαρμοστικότητας που πρέπει να δείξει κάθε ασφαλιστής στα νέα δεδομένα.

“Μέχρι το 2030 θα ξαναφτάσουμε τα 6 δισ ευρώ ως ασφαλιστική αγορά, ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε πως οι διαμεσολαβητές από την πλευρά τους θα μειωθούν κατά 50%”, εκτίμησε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ.

“Τολμώ να προβλέψω ότι το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή εκ των πραγμάτων σταδιακά θα κλείσει δλδ. στο κοντινό μέλλον οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα είναι λιγότεροι αλλά πολλοί καλύτεροι επαγγελματίες“, τόνισε.

Αναφερόμενος στην πανδημία στηλίτευσε το γεγονός πως οι κοινωνίες δεν έλαβαν έγκαιρα υπ’ όψιν τα σοβαρά μηνύματα των ειδικών, σημειώνοντας πως κάποια στιγμή το “πάθημα πρέπει να γίνει μάθημα” και η πρόβλεψη των κινδύνων να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.

Μιλώντας για τους Μεσίτες Ασφαλίσεων, ο κ. Τζωρτζωρής σημείωσε πως τα περισσότερα γραφεία της αγοράς λειτούργησαν ορθά και έγκαιρα σε 3 στάδια:

α. μ’ ένα σχέδιο απομακρυσμένης εργασίας, 

β. με ιδιαίτερη έμφαση στους υφιστάμενους πελάτες και τις ανάγκες τους. 

γ. πλέον, στην παρούσα φάση, υπάρχει ήδη ένα σχέδιο για ένα πιθανό 2ο κύμα αλλά και για τις οικονομικές συνέπειες και δυσκολίες που μπορεί να έχουν οι πελάτες – ασφαλισμένοι.

Επιχειρηματικοί Κίνδυνοι – Cyber Insurance

“Μπορεί η διακοπή των εργασιών να φέρνει μια οικονομική αδυναμία. Ισχύει όμως το αντίθετο. Έχει περισσότερη ανάγκη την ασφαλιστική κάλυψη ένας οργανισμός που πλήττεται”, σημείωσε ο κ. Τζωρτζωρής αναφερόμενος στα τεκταινόμενα γύρω από τον τουρισμό.

“Δεν είχαμε ακυρώσεις αν δείτε και τις Γενικές Ασφαλίσεις στο πρώτο 5μηνο του έτους, ωστόσο υπήρχαν σαφώς διευκολύνσεις προς τους πελάτες. Πράγματι όμως υπήρξαν απώλειες στον κλάδο μεταφορών – αυτοκινήτου”, σημείωσε. Στον αντίποδα, εξέφρασε τις ανησυχίες τους για κλάδους του λιανεμπορίου, ένδυσης κλπ.

Υπό αυτό το πρίσμα, σύμφωνα με τον κ. Τζωρτζωρή, η παρούσα συγκυρία ανέδειξε και άλλους κινδύνους γεγονός που έφερε την ανάγκη για συμπληρωματικές καλύψεις, όπως στην ασφάλιση πιστώσεων, τις εγγυήσεις και τον τομέα της κυβερνοασφάλειας.

“Οι επιθέσεις είναι όλο και μεγαλύτερες. Υπάρχει η ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και εξειδίκευση των ασφαλιστών. Η ασφάλεια του κυβερνοχώρου θα λάβει στο μέλλον μεγάλο μέρος της αγοράς”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για το ζήτημα του Business Interruption, ένα θέμα για το οποίο λαμβάνει χώρα ένας ευρύτερος διάλογος στο εξωτερικό, ο κ. Τζωρτζωρής τόνισε πως όλα βρίσκονται εν εξελίξει και υπό αξιολόγηση, ωστόσο βασική πρόταση πρέπει να είναι η συνεργασία μέσω ΣΔΙΤ.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε επίσης και για το ζήτημα της Κλιματικής Αλλαγής, ένα θέμα ακόμα πιο κρίσιμο και από την πανδημία, σύμφωνα με τον κ. Τζωρτζωρή.

“Ο πλανήτης μας δίνει συνέχεια μηνύματα ότι τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα, με τεράστια αύξηση στην συχνότητα των φυσικών καταστροφών. Ωστόσο εμείς ως κοινωνίες κάνουμε λίγα πράγματα. Αν για την πανδημία είμαι αισιόδοξος πως θα την αντιμετώπισουμε, για την κλιματική αλλαγή οι προκλήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες”, σημείωσε. “Απαιτείται να δοθούν κίνητρα στην ασφαλιστική βιομηχανία που είναι ένας μεγάλος θεσμικός επενδυτής ώστε να διοχετευθούν κεφάλαια στην προστασία του κλίματος”, όπως τόνισε.

Περιγράφοντας άλλες προκλήσεις που σχετίζονται άμεσα με την ασφαλιστική αγορά, ο κ. Τζωρτζωρής επεσήμανε, μεταξύ άλλων, τις πιέσεις που δέχονται τα ασφαλιστικά ταμεία και ανέδειξε τα οφέλη των ομαδικών ασφαλίσεων για το προσωπικό μιας επιχείρησης, που επιφέρουν υπεραξία με την ενδυνάμωση των σχέσεων εργοδότη – εργαζομένου, συμπληρωματική αποταμίευση κλπ.

“Δημιουργήθηκε ένα πλαίσιο καλύτερης ενημέρωσης προς τον πελάτη και ο ρόλος των μεσιτών και των πρακτόρων έγινε πλέον διακριτός. Οποιαδήποτε οδηγία προς όφελος και την προστασία του καταναλωτή είναι θετικό για όλους. Ίσως έχω μια ένσταση ως προς την μη συνεργασία μεσιτών – πρακτόρων. Έχει ανοίξει ένας διάλογος με την Εποπτική Αρχή και με την Πολιτεία, και υπάρχει κατανόηση για το ζήτημα αυτό”, σημείωσε για τον ρόλο της IDD και τις αλλαγές που έφερε στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

ΑΜΤ Insurance Brokers: Με εξειδίκευση στην Υγεία

“Εμείς πήραμε μια γενναία απόφαση πριν μια δεκαετία ώστε να έχουμε εξειδίκευση στο κομμάτι της Υγείας. Ξεφύγαμε από την απλή τοποθέτηση ενός ασφαλιστικού κινδύνου και την αποζημίωση. Έχουμε μια 6μελη ομάδα γιατρών η οποία λειτουργεί συμβουλευτικά για τον πελάτη. In house έχουμε υπηρεσία 2ης γνώμης για το πως θα χειριστούν μια θεραπεία και βεβαίως στο επίκεντρο βρίσκεται η προληπτική ιατρική γιατι το συμφέρον για τον πελάτη είναι το πως θα αποφύγει την ζημιά”, σημείωσε, μεταξύ άλλων, αναφερόμενος στις εργασίες της AMT Insurance Brokers

“Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας βασίζεται κατά 80% στον κλάδο Υγείας και το υπόλοιπο ποσοστό στις Γενικές Ασφαλίσεις, κυρίως με υφιστάμενους πελάτες που έχουμε αναπτύξει ήδη σχέσεις εμπιστοσύνης”, συμπλήρωσε.

Μιλώντας για την ασφαλιστική συνείδηση στην ελληνική κοινωνία και το 2% της συνεισφοράς της ασφαλιστικής αγοράς επί του ΑΕΠ, ο κ. Τζωρτζωρής σημείωσε πως η συλλογιστική που προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα είναι η ίδια με την οποία το δημιούργησε. Όπως εξήγησε το μήνυμα είναι να μειωθεί η απλή “πώληση” (και η συνεχής αγωνία για νέα παραγωγή) του ασφαλιστικού προϊόντος αλλά να υπάρξει μια ολιστική, συμβουλευτική προσέγγιση προς τον καταναλωτή, με ποιότητα και άρτιες υπηρεσίες στους υφιστάμενους πελάτες οι οποίοι θα κομίσουν το θετικό μήνυμα και στην υπόλοιπη κοινωνία.

“Είναι εξαιρετικά μεγάλο θέμα. Ανήκω στην ομάδα των ανθρώπων που κάνοντας την αυτοκριτική μου ως μέρος της πλευράς που συνεισφέρει στην διανομή τους ασφαλιστικού προϊόντος θεωρώ ότι έχουμε μεγάλες ευθύνες. Τα τελευταία 30 χρόνια έχουμε μια στασιμότητα στο ποσοστό συμμετοχή του τζίρου σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας και ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι επιδιώκουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα με την ίδια ακριβώς συλλογιστική που χρησιμοποιήσαμε όταν το δημιουργήσαμε. Σταματήστε την πώληση και αρχίστε την συμβουλευτική και την ποιότητα του service κυρίως στη ζημιά ! Ο πελάτης θα αγοράσει μόνος του”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Δείτε αναλυτικά όλη το video του IWLive με τον πρόεδρο του ΣΕΜΑ, κ. Μιχάλη Τζωρτζωρή